Lärloop 2 – arbetssätt

Lärloop 2 – arbetssätt

Metod

Vi har valt att arbeta med vår moodlebaserade lärplattform istället för På riktigt av två huvudanledningar.

Den första anledningen är att På riktigt inte är anpassat till gymnasiets kurser och därför inte går att använda fullt ut även om man skapar egna lärcirklar.
Den andra anledningen är att vi ganska nyligen haft en större uppdatering av lärplattformen och en större utbildningsinsats för att alla lärare ska använda den mer. Att i det läget föra in ett nytt verktyg för bara ett enskilt moment skulle förvirra för eleverna och motverka ambitionen att lärare och elever ska ha en plattform där material och kommunikation kring kurser finns. Det sätt många av oss arbetar med Samarbeta påminner däremot om upplägget i På riktigt och därför tycker vi att vi kan besvara frågorna ändå om än med ett litet annat perspektiv.

Gruppdiskussion

Vi i Skellefteå har i detta moment gjort lärloop 2 som en gruppdiskussion. Det vi nu skriver är gruppens diskussioner.
Vi delar upp Lärloop 2 i 2 inlägg. Ett där vi jämför vår lärplattform med På riktigt. Det andra inlägget är vårt svar på frågorna till lärloop 2 och 2.1.
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s