Planering av lärloop 3

Planering av lärloop 3

Jag kommer att genomföra uppdraget i lärloop tre i två klasser på Barn- och fritidsprogrammet i kursen Samhällskunskap 1a2. Klasserna har tidigare under kursen arbetat med film och Youtube som redovisningsform utöver skriftliga uppgifter och prov. Denna gång tänker jag kombinera det skriftliga med en muntlig del som ska lämnas in som en ljudfil. I det centrala innehållet för kursen finns texten ”Presentation i olika former med olika tekniker med betoning på det skriftliga och muntliga, till exempel debatter, debattartiklar och rapporter”. Eleverna kommer här att jobba både skriftligt och muntligt men den del som jag lyft ut som muntlig är något som vanligen är en skriftlig del (i alla fall för mig) nämligen metod och källdiskussion. Jag tycker ofta att eleverna inte får till just dessa delar så det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad när eleverna gör det muntligt på detta sätt.

Nedan finns planeringen för uppgiften som den ser ut just nu. Jag använder mig av ett delat dokument tillsammans med eleverna så det kan ske vissa förändringar i instruktionerna utifrån hur uppgiften fungerar och vad eleverna vill.
/Tobias

Annonser

En reaktion på ”Planering av lärloop 3

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s