Lärloop 4 – reflektion kring  bedömning för lärande med stöd av docs och drive 

Lärloop 4 – reflektion kring  bedömning för lärande med stöd av docs och drive 


Länk till det inbäddade Googledokumentet ovan

Alla med länken kan kommentera i Googledokumentet så gör gärna det!

Annonser

2 reaktioner på ”Lärloop 4 – reflektion kring  bedömning för lärande med stöd av docs och drive 

  1. Vi använder oss också av delning via Google Drive, ett smidigt sätt att kommunicera digitalt med eleverna och särskilt ge formativ bedömning. Man slipper en överfylld mailbox och diskussioner som ”Jag har skickat, har det inte kommit fram?”. Det är imponerande hur Du parallellt jobbar med loggböcker, både elevers och egen. Ett av de bästa redskapen för formativ bedömning. Det måste ta en hel del tid! Att eleverna blir mer medvetna om sitt lärande är ju ett av målen, och det har ju Du sett är fallet. Vi tycker att Din organisation av loggböcker är väldigt snygg. Något vi tar till oss.

    Heléne och Henrik
    Rönnowska skolan

    Gilla

  2. Kul att ni tar till er av det! Här har ni ett exempel på lektionslogg: http://bit.ly/lektionslogg_webb_indval3

    Då jag lagt in och påminner om loggboksskrivande (skriver även min lektionslogg då) de sista fem minuterna av lektionerna så upplever jag i alla fall inte att min lektionslogg tar mer tid, utan snarare spar mig tid, speciellt då jag har liknande upplägg i 3 olika klasser 🙂 Men alla loggar är ju en del att hålla koll på, men det är en stor del i min bedömning i kursen.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s